Gwarancje ubezpieczeniowe
Dla kogo
- Dla firm JDG
- Dla spółek
Zakres
Gwarancja jest
- Bezwarunkowa
- Nieodwołalna
Atuty
- Oszczędzasz pieniądze
- Kontrolujesz zobowiązania
Nasze rekomendacje:
- UNIQA
- Warta
- Interrisk
Jak otrzymać gwarancję?
Przygotuj komplet dokumentów:
- Zaświadczenia NIP, REGON
- Wpis do działalności lub KRS – nie starszy niż 6 miesięcy
- Zaświadczenie z ZUS– nie starsze niż 3 miesiące
- Zaświadczenie z US– nie starsze niż 3 miesiące
- Zaświadczenie ze wszystkich banków w których klient posiada konta lub w których posiada kredyty – nie starsze niż 3 miesiące
- PITY lub bilanse za okres 3 ostatnich lat
- Bilans lub oświadczenie o wyniku ekonomicznym za okres roku bieżący (przychody – koszty = dochód)
- Deklaracja majątku prywatnego w formie oryginału – dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub poręczających weksle
- Wykaz wszystkich kontraktów realizowanych w ostatnich 2 latach
- Wykaz wszystkich kontraktów aktualnie realizowanych
- Wykaz wszystkich czynnych gwarancji ubezpieczeniowych i bankowych
- Posiadane referencje
- Zeskanuj komplet dokumentów.
- Skontaktuj się z nami telefonicznie – poprowadzimy Cię w dalszej procedurze.
- Wypełniasz i składasz wniosek ustalony w rozmowie telefonicznej.
- Po pozytywnej analizie przez Ubezpieczyciela (podobnie jak przy kredycie w Banku) – zostaje przyznany limit kwotowy na gwarancje dla Twojej firmy. Zależy on między innymi od wielkości obrotów, kondycji finansowej firmy, majątku prywatnego właścicieli, doświadczenia na rynku itd.
- Składasz wniosek o konkretną gwarancję.
Jak to wygląda w praktyce?
Firma, chcąc otrzymać taką gwarancję – składa wniosek do firmy ubezpieczeniowej. Zakład ubezpieczeń analizuje wniosek, gdy wyniki finansowe firmy są “w porządku” – przyznaje limit i podpisuje umowę. Taka umowa nic nie kosztuje – jest trochę jak limit w koncie – do wykorzystania. Gdy firma chce np. wziąć udział w przetargu i zamiast wpłacać wadium – chce okazać gwarancję – musi złożyć wniosek o takie wadium na minimum 7 dni przed przetargiem. Zakład Ubezpieczeń analizuje wniosek i podejmuje decyzję (w każdym przetargu osobno) czy i na jakich warunkach udziela gwarancji. Może się zdarzyć, że zakład ubezpieczeń, pomimo podpisanej umowy generalnej o limit, odmówi wystawienia gwarancji na konkretny kontrakt. W jakich sytuacjach to się zdarza? Przykładem może być start firmy do kontraktu, który go organizacyjnie przerasta.
Ile kosztuje Gwarancja Wadialna?
0,6% wartości wadium miesięcznie – nie mniej niż 250 zł (składki podano na przykładzie taryfy UNIQA. W Warcie i Interrisk koszty gwarancji są inne.)
Przykład 1
Wadium wynosi 10 000 zł na okres 30 dni
10 000 zł x 0,6% = 60 zł – składka do zapłaty 200 zł
Przykład 2
Wadium wynosi 50 000 zł na okres 60 dni
50 000 zł x 0,6% x 2 miesiące = 600 zł
Ile kosztuje gwarancja należytego wykonania kontraktu?
Do roku 0,25% kwoty gwarancji za każdy rozpoczęty miesiąc – składka minimalna – nie mniej niż 500 zł (składki podano na przykładzie taryfy UNIQA. W Warcie i Interrisk koszty gwarancji są inne.)
Do 3 lat 0,3% kwoty gwarancji za każdy rozpoczęty miesiąc (składka minimalna – nie mniej niż 500 zł)
Przykład:
Kontrakt na budowę budynku o wartości 2 mln zł. Zabezpieczenie należytego wykonania kontraktu to 10% wartości kontraktu. Okres realizacji kontraktu 12 miesięcy. Okres zwolnienia gwarancji 15 dni po podpisaniu bezusterkowego protokołu odbioru.
Składka = Wartość kontraktu x wartość zabezpieczenia x stawka taryfowa x ilość miesięcy
czyli: 2 000 000 zł x 10% x 0,25% x 13 (12 miesięcy + następny rozpoczęty na zwolnienie) = 6500 zł
Ile kosztuje gwarancja właściwego usunięcia wad i usterek
Do roku – 0,25% kwoty gwarancji za każdy rozpoczęty miesiąc – składka minimalna – nie mniej niż 500 zł za gwarancję (składki podano na przykładzie taryfy UNIQA. W Warcie i Interrisk koszty gwarancji są inne.)
Do 3 lat – 0,3% kwoty gwarancji za każdy rozpoczęty miesiąc
Do 5 lat 0,35% kwoty gwarancji za każdy rozpoczęty miesiąc
Przykład:
Kontrakt na budowę budynku o wartości 2 mln zł. Zabezpieczenie należytego wykonania kontraktu to 10% wartości kontraktu. Okres realizacji kontraktu 12 miesięcy. Po wykonaniu kontraktu 70% jest zwalniane a 30% pozostaje na 5 lat – zwrot 30 dni po wygaśnięciu gwarancji
Składka = Wartość kontraktu x % wartość zabezpieczenia x stawka taryfowa x ilość miesięcy
Kwota gwarancji 60 000 zł
czyli: 2 000 000 zł x 10% x 30% 0,35% x 61 (60 miesięcy + następny rozpoczęty na zwolnienie) = 12 810 zł
Co to jest gwarancja?
Gwarancja nie jest ubezpieczeniem. Gwarancja to jednostronne zobowiązanie gwaranta (np. firmy ubezpieczeniowej) do zapłaty beneficjentowi (np. inwestorowi) określonej kwoty, w określonych okolicznościach, w imieniu podmiotu, za którego gwarant gwarantuje (np. firmy budowlanej). Aby nie wykładać gotówki na wadium lub zabezpieczenie wykonania kontraktu, firmy budowlane chętnie korzystają z gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych.
Dlaczego warto z Pewny.PL?
- Masz dokładnie taką ochronę, za jaką płacisz
- Oszczędzasz czas i pieniądze
- Masz sprawdzony wybór
- Unikniesz pułapek i problemów
- Ubezpieczyliśmy już ponad 80 tysięcy osób
- Pomagamy w trudnych sytuacjach
Pamiętaj!
- Gwarancja nie jest ubezpieczeniem. Przypomina bardziej kredyt zaufania.
- Gwarancja zastępuje zobowiązania, a nie zwalnia z nich.