Jak zgłosić szkodę?

Pierwszy krok – przygotuj dokumenty

Aby zgłosić zdarzenie przygotuj następujące dokumenty i dane:
  • numer polisy
  • data i miejsce zdarzenia
  • numer konta na które ma być wypłacone odszkodowanie / świadczenie
  • skany lub zdjęcia dokumentów związanych ze zdarzeniem
  • przygotuj sobie opis zdarzenia - czyli co i jak się stało

Drugi krok – zgłoś zdarzenie

Zgłoszenie możesz zrobić w następujący sposób:
Kontakt z Zakładem Ubezpieczeń
  • telefonicznie pod nr infolinii
  • online na stronie www
  • osobiście w dowolnym biurze właściwego Zakładu Ubezpieczeń w Polsce
lub
Za pośrednictwem Pewny.PL:

Możesz tutaj zgłosić dowolną szkodę - nawet, jeśli polisa nie jest zawarta za naszym pośrednictwem. Bezpłatnie pomożemy Ci w całym procesie likwidacji szkody. Pamiętaj jednak, że zgłoszenie szkody do nas, nie jest jednoznaczne ze zgłoszeniem szkody do Zakładu Ubezpieczeń. Po otrzymaniu Twojego zgłoszenia skontaktujemy się z Tobą w celu właściwego zgłoszenia szkody do firmy ubezpieczeniowej.

 

Trzeci krok – monitorowanie procesu likwidacji

Proces likwidacji szkody składa się z następujących faz:
  • Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia szkody – otrzymasz mail potwierdzający, że Twoje zgłoszenie zostało przyjęte
  • Rejestracja szkody – otrzymasz numer szkody, którym będziesz się posługiwać w tej sprawie
  • Weryfikacja zgłoszenia i uzupełnianie dokumentacji szkodowej.
  • Wydanie decyzji i wypłata odszkodowania / świadczenia.
  • Przelew kwoty na wskazane konto

 

Co zrobić gdy nie zgadzasz się z decyzją?

W przypadku gdy nie zgadzasz się z decyzją – zgodnie z prawem przysługuje Ci możliwość złożenia reklamacji.

Forma złożenia reklamacji:
  • elektronicznie: poprzez formularz na stronie www lub e-mailem
  • ustnie: telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty w jednostce obsługującej klientów
  • pisemnie: na adres jednostki obsługującej klientów
  • pisemnie na adres siedziby właściwego Zakładu Ubezpieczeń

 

Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację:
  • 30 dni od otrzymania reklamacji daty wpływu reklamacji
  • 60 dni od otrzymania reklamacji – w szczególnie skomplikowanych sprawach

 

Forma udzielenia odpowiedzi na reklamację
  • na piśmie lub innym trwałym nośniku informacji
  • pocztą elektroniczną – na wniosek klienta

 

Dodatkowo możesz:

  • wystąpić do Rzecznika Finansowego o rozpatrzenie sprawy – jeśli Zakład Ubezpieczeń nie uwzględni roszczeń ze złożonej reklamacji
  • wystąpić do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie sporu z Zakładem Ubezpieczeń (informacje na ten temat dostępne są na stronie www.rf.gov.pl)
  • dochodzić roszczeń w sądzie – jeśli nie akceptujesz stanowiska Zakładu Ubezpieczeń. Od decyzji przysługuje prawo dochodzenia roszczeń na drodze postępowania sądowego w terminach określonych przepisami kodeksu cywilnego. Podmiotem wyłącznie właściwym, przeciwko któremu może być skierowany pozew w postępowaniu sądowym jest właściwy Zakład Ubezpieczeń. Sądem miejscowo właściwym do rozpoznania powództwa jest zgodnie z wyborem Klienta sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby Klienta, albo sąd właściwości ogólnej.

Pamiętaj!

  • W przypadku szkody osobowej (uszkodzenia ciała, itd.) możesz dostać tyle odszkodowań - ile masz czynnych polis.
  • W przypadku jakichkolwiek problemów z wypłatą odszkodowania skontaktuj się z nami.

Dlaczego warto z Pewny.PL?

  • Masz dokładnie taką ochronę, za jaką płacisz
  • Oszczędzasz czas i pieniądze
  • Masz sprawdzony wybór
  • Unikniesz pułapek i problemów
  • Ubezpieczyliśmy już ponad 80 tysięcy osób
  • Pomagamy w trudnych sytuacjach

Jeszcze niezdecydowany?

  • Nadal masz pytania?
  • Potrzebujesz pomocy?
  • Potrzebujesz wskazówki przy wyborze?
  • Chcesz załatwić wszystko przez telefon?

Zadzwoń: 501 436 232  (7:00 - 21:00), lub napisz