Czasami zdarza się tak, że Twoje odszkodowanie jest za niskie, lub firma w ogóle odmawia wypłaty odszkodowania. Wtedy możesz odwołać się od decyzji.
Co zrobić gdy nie zgadzasz się z decyzją o ubezpieczyciela?
W przypadku gdy nie zgadzasz się z decyzją – zgodnie z prawem przysługuje Ci możliwość złożenia reklamacji.
Forma złożenia reklamacji:
- elektronicznie: poprzez formularz na stronie www lub e-mailem
- ustnie: telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty w jednostce obsługującej klientów
- pisemnie: na adres jednostki obsługującej klientów
- pisemnie na adres siedziby właściwego Zakładu Ubezpieczeń
Proste wzory pism do pobrania:
Gdy dostaniesz za mało pieniędzy złóż wniosek o dopłatę odszkodowania – POBIERZ
Gdy dostaniesz odmowę wypłaty – złóż odwołanie od decyzji – POBIERZ
Potrzebujesz abyśmy Tobie pomogli w tej kwestii – daj nam znać:
Kontakt:
[email protected]
501 436 232
formularz kontaktowy
Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację:
- 30 dni od otrzymania reklamacji daty wpływu reklamacji
- 60 dni od otrzymania reklamacji – w szczególnie skomplikowanych sprawach
Forma udzielenia odpowiedzi na reklamację
- na piśmie lub innym trwałym nośniku informacji
- pocztą elektroniczną – na wniosek klienta
Dodatkowo możesz:
- wystąpić do Rzecznika Finansowego o rozpatrzenie sprawy – jeśli Zakład Ubezpieczeń nie uwzględni roszczeń ze złożonej reklamacji
- wystąpić do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie sporu z Zakładem Ubezpieczeń (informacje na ten temat dostępne są na stronie www.rf.gov.pl)
- dochodzić roszczeń w sądzie – jeśli nie akceptujesz stanowiska Zakładu Ubezpieczeń. Od decyzji przysługuje prawo dochodzenia roszczeń na drodze postępowania sądowego w terminach określonych przepisami kodeksu cywilnego. Podmiotem wyłącznie właściwym, przeciwko któremu może być skierowany pozew w postępowaniu sądowym jest właściwy Zakład Ubezpieczeń. Sądem miejscowo właściwym do rozpoznania powództwa jest zgodnie z wyborem Klienta sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby Klienta, albo sąd właściwości ogólnej.
Na stronie Rzecznika finansowego czytamy:
Uważasz, że Twoje odszkodowanie zostało zaniżone?
Pamiętaj, że zawsze możesz skonsultować się z ekspertami Rzecznika Finansowego. Służą oni pomocą w czasie dyżurów telefonicznych i udzielają odpowiedzi na zapytania e-mailowe. Podpowiedzą, co można zrobić dalej w danej sprawie. Porady ekspertów z zakresu ubezpieczeń udzielane są pod numerami telefonu:
22 333 73 28
9:00 – 17:00 – poniedziałki
9:00 – 14:00 – od wtorku do piątku
Poradę można również uzyskać pisząc na adres
[email protected]
Uniwersalną radą jest, aby w pierwszej kolejności złożyć reklamację w instytucji finansowej. Jeśli ona odrzuci Twoją reklamację, możesz złożyć wniosek o przeprowadzenie postępowania interwencyjnego przez Rzecznika Finansowego – szczegóły na: https://rf.gov.pl/postepowania-interwencyjne/
Możesz też spróbować osiągnąć ugodę z ubezpieczycielem w ramach postępowania polubownego – szczegóły: https://rf.gov.pl/polubowne/
Jeśli interwencja Rzecznika nie powiodła się lub nie udało się osiągnąć ugody, sprawa może zostać rozpatrzona przez sąd. Na tym etapie możesz też zwrócić się do Rzecznika Finansowego o wydanie istotnego poglądu, czyli materiału opiniodawczego o charakterze pomocniczym. Choć dla sądu nie jest on wiążący, to w uzasadnieniu orzeczenia, sąd powinien ustosunkować się do argumentów w nim przedstawionych. Więcej informacji na: https://rf.gov.pl/istotne-poglady/
Interesujące? Udostępnij!