View Categories

Jak zgłosić szkodę w Generali?

Ten artykuł przeczytasz w: 1 min read

Jak zgłosić szkodę w Generali?

Pierwszy krok – przygotowanie dokumentów

Aby zgłosić zdarzenie przygotuj następujące dokumenty i dane:
  • numer polisy
  • data i miejsce zdarzenia
  • numer konta na które ma być wypłacone odszkodowanie / świadczenie
  • skan lub zdjęcie dokumentów medycznych związanych ze zdarzeniem i leczeniem po zdarzeniu
  • przygotuj sobie opis zdarzenia – czyli co i jak się stało

 


Wiedza to przewaga – zdobądź ją z nami:

Jak zwiększyć odszkodowanie – SPRAWDZAM
Co zrobić przy zalaniu mieszkania – SPRAWDZAM
Upadek na chodniku – czy należy się odszkodowanie – SPRAWDZAM
Dziura w drodze – uszkodzone koło – co dalej – SPRAWDZAM

Drugi krok – zgłoś zdarzenie

Zgłoszenie możesz zrobić w następujący sposób:

 

Trzeci krok – monitorowanie procesu likwidacji

Proces likwidacji szkody składa się z następujących faz:
  • potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia szkody – otrzymasz mail potwierdzający, że Twoje zgłoszenie zostało przyjęte
  • rejestracja szkody – otrzymasz numer szkody, którym będziesz się posługiwać w tej sprawie
  • Weryfikacja zgłoszenia i uzupełnianie dokumentacji szkodowej.
  • wydanie decyzji i wypłata odszkodowania / świadczenia.
  • przelew kwoty na wskazane konto

 

Co zrobić gdy nie zgadzasz się z decyzją?

W przypadku gdy nie zgadzasz się z decyzją – zgodnie z prawem przysługuje Ci możliwość złożenia reklamacji.

Forma złożenia reklamacji:
  • elektronicznie: poprzez formularz na stronie www lub e-mailem
  • ustnie: telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty w jednostce obsługującej klientów
  • pisemnie: na adres jednostki obsługującej klientów
  • pisemnie na adres siedziby właściwego Zakładu Ubezpieczeń
Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację:
  • 30 dni od otrzymania reklamacji daty wpływu reklamacji
  • 60 dni od otrzymania reklamacji – w szczególnie skomplikowanych sprawach
Forma udzielenia odpowiedzi na reklamację
  • na piśmie lub innym trwałym nośniku informacji
  • pocztą elektroniczną – na wniosek klienta

Dodatkowo możesz:

  • wystąpić do Rzecznika Finansowego o rozpatrzenie sprawy – jeśli Zakład Ubezpieczeń nie uwzględni roszczeń ze złożonej reklamacji
  • wystąpić do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie sporu z Zakładem Ubezpieczeń (informacje na ten temat dostępne są na stronie www.rf.gov.pl)
  • dochodzić roszczeń w sądzie – jeśli nie akceptujesz stanowiska Zakładu Ubezpieczeń. Od decyzji przysługuje prawo dochodzenia roszczeń na drodze postępowania sądowego w terminach określonych przepisami kodeksu cywilnego. Podmiotem wyłącznie właściwym, przeciwko któremu może być skierowany pozew w postępowaniu sądowym jest właściwy Zakład Ubezpieczeń. Sądem miejscowo właściwym do rozpoznania powództwa jest zgodnie z wyborem Klienta sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby Klienta, albo sąd właściwości ogólnej.

Pamiętaj!

  • W przypadku szkody osobowej (uszkodzenia ciała, itd) możesz dostać tyle odszkodowań – ile masz czynnych polis
  • W przypadku jakichkolwiek problemów z wypłatą odszkodowania skontaktuj się z nami

 

 

Interesujące? Udostępnij!