
Jak zgłosić szkodę NNW w Uniqa?
Pierwszy krok – przygotowanie dokumentów
Aby zgłosić zdarzenie przygotuj następujące dokumenty i dane:
- numer polisy
- data i miejsce zdarzenia
- numer konta na które ma być wypłacone odszkodowanie / świadczenie
- skan lub zdjęcie dokumentów medycznych związanych ze zdarzeniem i leczeniem po zdarzeniu
- przygotuj sobie opis zdarzenia – czyli co i jak się stało
Drugi krok – zgłoś zdarzenie
Zgłoszenie możesz zrobić w następujący sposób:
Kontakt z Zakładem Ubezpieczeń
- telefonicznie pod nr infolinii 42 634 48 44
- online na stronie https://www.uniqa.pl/szkody-i-roszczenia?itm_campaign=szkody_ver2
- osobiście w dowolnym biurze Uniqa w Polsce
Za naszym pośrednictwem w Pewny.PL:
- wypełniając formularz zgłoszenia szkody,
- telefonicznie pod numerem 501 436 232,
- wysyłając SMS na numer 501 436 232 o treści „zgłoszenie” – oddzwonimy w ciągu 24 godzin
- mailowo na [email protected]
Pamiętaj – możesz tutaj zgłosić dowolną szkodę – nawet jeśli polisa nie jest zawarta za naszym pośrednictwem. Bezpłatnie pomożemy Ci w całym procesie likwidacji szkody.
ZGŁASZAM W PEWNY.PLTrzeci krok – monitorowanie procesu likwidacji
Proces likwidacji szkody składa się z następujących faz:
- potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia szkody – otrzymasz mail potwierdzający, że Twoje zgłoszenie zostało przyjęte
- rejestracja szkody – otrzymasz numer szkody, którym będziesz się posługiwać w tej sprawie
- Weryfikacja zgłoszenia i uzupełnianie dokumentacji szkodowej.
- wydanie decyzji i wypłata odszkodowania / świadczenia.
- przelew kwoty na wskazane konto
Co zrobić gdy nie zgadzasz się z decyzją?
W przypadku gdy nie zgadzasz się z decyzją – zgodnie z prawem przysługuje Ci możliwość złożenia reklamacji.
Forma złożenia reklamacji:
- elektronicznie: poprzez formularz na stronie www lub e-mailem
- ustnie: telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty w jednostce obsługującej klientów
- pisemnie: na adres jednostki obsługującej klientów
- pisemnie na adres siedziby właściwego Zakładu Ubezpieczeń
Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację:
- 30 dni od otrzymania reklamacji daty wpływu reklamacji
- 60 dni od otrzymania reklamacji – w szczególnie skomplikowanych sprawach
Forma udzielenia odpowiedzi na reklamację
- na piśmie lub innym trwałym nośniku informacji
- pocztą elektroniczną – na wniosek klienta
Dodatkowo możesz:
- wystąpić do Rzecznika Finansowego o rozpatrzenie sprawy – jeśli Zakład Ubezpieczeń nie uwzględni roszczeń ze złożonej reklamacji
- wystąpić do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie sporu z Zakładem Ubezpieczeń (informacje na ten temat dostępne są na stronie www.rf.gov.pl)
- dochodzić roszczeń w sądzie – jeśli nie akceptujesz stanowiska Zakładu Ubezpieczeń. Od decyzji przysługuje prawo dochodzenia roszczeń na drodze postępowania sądowego w terminach określonych przepisami kodeksu cywilnego. Podmiotem wyłącznie właściwym, przeciwko któremu może być skierowany pozew w postępowaniu sądowym jest właściwy Zakład Ubezpieczeń. Sądem miejscowo właściwym do rozpoznania powództwa jest zgodnie z wyborem Klienta sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby Klienta, albo sąd właściwości ogólnej.
Pamiętaj!
- W przypadku szkody osobowej (uszkodzenia ciała, itd) możesz dostać tyle odszkodowań – ile masz czynnych polis
- W przypadku jakichkolwiek problemów z wypłatą odszkodowania skontaktuj się z nami
Dlaczego warto z Pewny.PL?
- Masz dokładnie taką ochronę, za jaką płacisz
- Oszczędzasz czas i pieniądze
- Masz sprawdzony wybór
- Unikniesz pułapek i problemów
- Ubezpieczyliśmy już ponad 80 tysięcy osób
- Pomagamy w trudnych sytuacjach