Jak zgłosić zdarzenie z NNW w UNIQA?
Poniżej procedura krok po kroku jak zgłosić zdarzenie z polisy NNW wycieczki, obozu kolonii
Pierwszy krok – przygotowanie dokumentów
Aby zgłosić zdarzenie przygotuj następujące dokumenty i dane:
- numer polisy
- data i miejsce zdarzenia
- numer konta na które ma być wypłacone odszkodowanie / świadczenie
- skan lub zdjęcie dokumentów medycznych związanych ze zdarzeniem i leczeniem po zdarzeniu
- zapoznaj się z OWU i tabelą uszczerbków (poniżej) – żeby wiedzieć jakie zdarzenia są objęte ochroną
Drugi krok – zgłoś zdarzenie
Zgłoszenie możesz zrobić w następujący sposób:
Kontakt z Uniqa
- telefonicznie pod nr infolinii 42 63 44 844
- online na stronie www.uniqa.pl
- osobiście w dowolnym biurze UNIQA w Polsce
- SMS na numer 501 436 232 o treści „ZGŁOSZENIE NNW” – oddzwonimy w ciągu 24 godzin
Za pośrednictwem Pewny.PL:
- wypełniając formularz zgłoszenia szkody
- telefonicznie pod numerem 501 436 232
- wysyłając SMS na numer 501 436 232 o treści „zgłoszenie” – oddzwonimy w ciągu 24 godzin
- mailowo na [email protected]
Trzeci krok – monitorowanie procesu likwidacji
Proces likwidacji szkody składa się z następujących faz:
- potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia szkody – otrzymasz mail potwierdzający, że Twoje zgłoszenie zostało przyjęte
- rejestracja szkody – otrzymasz numer szkody, którym będziesz się posługiwać w tej sprawie
- Weryfikacja zgłoszenia i uzupełnianie dokumentacji szkodowej
- wydanie decyzji i wypłata odszkodowania / świadczenia
- przelew kwoty na wskazane konto
W dowolnej chwili możesz sprawdzić na jakim etapie jest Twoja sprawa.
Pliki do pobrania
Co zrobić gdy nie zgadzasz się z decyzją?
W przypadku gdy nie zgadzasz się z decyzją – zgodnie z prawem przysługuje Ci możliwość złożenia reklamacji.
Forma złożenia reklamacji:
- elektronicznie: poprzez formularz na stronie www.uniqa.pl lub e-mailem na adres: [email protected]
- ustnie: telefonicznie: 42 63 44 844 / 801 597 597 (tel. stacjonarne) albo osobiście do protokołu podczas wizyty w jednostce obsługującej klientów
- pisemnie: na adres jednostki obsługującej klientów
- pisemnie na adres siedziby UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa, KRS 271543, NIP 107-000-61-55, REGON 140806789
Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację:
- 30 dni od otrzymania reklamacji daty wpływu reklamacji
- 60 dni od otrzymania reklamacji – w szczególnie skomplikowanych sprawach
Forma udzielenia odpowiedzi na reklamację
- na piśmie lub innym trwałym nośniku informacji
- pocztą elektroniczną – na wniosek klienta
Dodatkowo możesz:
- wystąpić do Rzecznika Finansowego o rozpatrzenie sprawy – jeśli nie uwzględnimy roszczeń ze złożonej reklamacji
- wystąpić do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie sporu z UNIQA (informacje na ten temat dostępne są na stronie www.rf.gov.pl)
- dochodzić roszczeń w sądzie – jeśli nie akceptujesz stanowiska Uniqa. Od decyzji przysługuje prawo dochodzenia roszczeń na drodze postępowania sądowego w terminach określonych przepisami kodeksu cywilnego. Podmiotem wyłącznie właściwym, przeciwko któremu może być skierowany pozew w postępowaniu sądowym jest UNIQA TU S.A. z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy: 00-867), ul. Chłodna 51. Sądem miejscowo właściwym do rozpoznania powództwa jest zgodnie z wyborem Klienta sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby Klienta, albo sąd właściwości ogólnej.